Pages

Thursday, July 28, 2011

Idea buat blog....

Mana datang idea nak buat blog ek? Macam ni, selain daripada Facebook tengok kat internet sana sini orang mesti ada website sendiri tak kisah lah dari blogspot ker, wordpress ker, tumblr ker apa-apa lah yang penting semua ada blog sendiri kat internet. Kat website masing-masing ada je perkara yang hendak di share tak kisahlah dari sudut politik, masakan, pandangan, ceramah agama, hiburan, sukan, tunjuk barang branded yang harganya mahal mahupun bual-bual kosong. Jadi dengan itu menyebabkan aku pun nak ada blog aku sendiri, maka secara rasmi wujud lah blogspot aku ni iaitu crunew.blogspot.com. Tapi apa yang nak disharekan ek? Setakat ni aku pun tak tahu apa yang nak share tapi yang pasti aku cuba share perkara-perkara yang baik yang tak akan menjadi ancaman buat negara Malaysia, hehehehe....:)

Ok, aku nak share mana aku dapat idea nak namakan blog aku ni :

a) crunew :
aku nak nama yang simple tapi best, kebetulan anak aku Nuha tengok kartun "Dibbo : The Wish Dragon" dan salah satu watak utama dalam kartun tu nama dia "crunew". Aku fikir kalau aku amik nama ni nampak macam cool, last-last fikir punya fikir aku rembat jelah nama crunew ni sebab rasa macam cool dan canggih, rasanya lah muahahaha....

b) Learn and Do :
Learn and Do ni sebenarnya dari motto "Command and Do" iaitu "Commando" tapi masalahnya aku bukan tentera atau soldier jadi aku pusing sikit jadi lah 'Learn and Do". Tapi kenalah dengan aku sebab aku suka fotografi. Nak pandai fotografi kenalah belajar dulu iaitu 'Learn' dah pandai barulah praktik kan ataupun latihan iaitu 'Do'. Amacam brilliant tak idea aku....:)

c) Keep it Simple and Stupid :
Yang ni lebih kurang kepada "Study Smart not Study Hard". Lebih kurang macam tulah meaning dia.

Secara logiknya, ini lah antara sebab nama blog aku macam ni, yang penting ini datang dari idea aku dan bukan tiru dari orang lain, Ori Maaa......:-)) Cheers

0 comments:

Post a Comment