Pages

Monday, August 08, 2011

Iftar dan terawih di Hawthorn....

Alhamdulillah, aku panjatkan rasa kesyukuran ku terhadap Allah s.w.t kerana dengan Nya dapat aku merasa nikmat kurniaan Nya sepanjang aku bernafas di muka bumi ini. Sedar tak sedar, dah 7 ramadan telah berlalu tapi itu kalau dekat tempat aku ni iaitu "Churchill terpencil" tapi kalau Malaysia dah 8 hari dah....:) Tempat aku ni lain sikit, apapun aku taknak komen sebab aku tak arif dalam menentukan 1 Ramadan ni, jadi aku ikut jer lah community aku yang dekat sini. Ok, 1 Ramadan hari tu aku ada buat Iftar dan solat terawih kat rumah aku bagi menyambut kedatangan bulan yang mulia ni iaitu bulan Ramadan. Jadi aku jemput mana yang aku rapat iaitu Abang akmal and family, Abang Zul and family, Sudin dan Wasem. Mereka ni dari Malaysia kecuali Wasem jer dari Singapura dan untuk pengetahuan korang kebanyakkan muslim kat tempat aku ni dari Pakistan dan Bangladesh jadi aku tak berapa rapat sebab tu aku tak jemput diorang, kalau aku jemput diorang habis roboh rumah aku....:) Majlis ni aku buat pun sempena bulan terakhir aku dan family di Churchill sebab Ogos ni adalah bulan terakhir aku di sini dan Australia dan aku dan family akan balik dan menyambut Hari Raya Aidilfitri di Malaysia senang cerita "balik for good", tu yang aku buat tu. Apapun aku harap apa yang aku rancang dapat berjalan dengan lancar dan pada yang sama aku berdoa agar semua nya berjalan dengan selamat....Amin.

Ni adalah gambar kenang-kenangan family di "Churchill terpencil"

Churchill family
Churchill family

0 comments:

Post a Comment